2012. jún. 20.

Trimage

Mindig azt mondják, hogy ha tanulni akarunk, akkor szálljunk be valami nyílt-forrású projektbe. Nekem a Trimage volt régen egy ilyen projekt. A Trimage alkalmazás Kilian egy aranyos kis Python projektje volt (és valoszleg még ma is az) egyszerű átlátható kóddal.
A Trimage alkalmazás jpeg és png képek veszteségmentes tömörítésére szolgál.
A projektben való részvétel az kb. annyiból állt, hogy commit-olgattam githubon, és Kilian meg lelkesen befogadta őket. Pár e-mailt is váltottunk. Feladatot meg vagy a TODO listáról válaszottam vagy pedig csak úgy találtam valami teendőt.
OOP-sítettem, kicsit átdolgoztam a gui-t, párhuzamosítottam, csináltam windows port-ot és jó pár egyéb apróságot csináltam, és Kilian egy idő után megtisztelt azzal, hogy a projekt weboldalához is hozzáadta a nevem(commit).  Ezt akkor nagy megtiszteltetésnek éltem meg.

Biztos vagyok benne, hogy ma is lehetne teendőt találni ezzel kapcsolatban.